Você está aqui: Página Inicial curitiba Estrutura do Câmpus Assessorias Assessoria de Comunicação Notícias Notícias A UTFPR faz parte do consórcio sueco-brasileiro que desenvolve o projeto "Conceitos de cidades inteligentes - inovações para mobilidade sustentável e eficiência energética"

About the cooperation between KTH and the City of Curitiba

In 2013, KTH, the City of Curitiba, universities and the Federation of Industries of the State of Paraná signed a Memorandum of Understanding to develop projects in the areas of mobility, urban planning and environment. Since then, a collaboration has evolved in many fronts. First, a consortium was formed in 2014, including KTH Royal Institute of Technology, VOLVO, COMBITECH, UTFPR (Federal University of Technology – Paraná), URBS (Urbanization of Curitiba S/A) and IPPUC (Urban Planning and Research Institute of Curitiba) to explore the deployment of technologies for improved mobility and energy efficiency in Curitiba, Brazil.

The project Smart City Concepts in Curitiba – innovation for sustainable mobility and energy efficiency has been funded by VINNOVA and consortium partners. This newsletter brings insights into activities performed in the framework of the project, and spill-over activities including new partners from both Brazilian and Swedish sides. The newsletter focuses on the period from November 2016 to March 2017.

Click here for more information on the project Smart city concepts in Curitiba.

-----------------------------------------------------------

A UTFPR faz parte do consórcio sueco-brasileiro que desenvolve o projeto "Conceitos de cidades inteligentes - inovações para mobilidade sustentável e eficiência energética" financiado pela agência sueca de iovação Vinnova. Os professores Keiko Fonseca, Ricardo Lüders, Marcelo de Oliveira Rosa, Tatiana Gadda, Juliana de Santi,Luis Carlos Viera e Tania Monteiro estão envolvidos no projeto.

Resultados parciais relativos ao período de Novembro de 2016 a Março de 2017 estão disponíveis no newsletter do Instituto Real de Tecnologia (KTH) no link